Conform unui sondaj recent publicat, cele mai bine vandute smartphone-uri la nivel mondial, sunt cele produse in China. Nicio surpriza pana aici, daca ne gandim ca inclusiv iPhone are o mare fabrica cu peste 400.000 de mii de angajati in aceasta tara, doar ca raportul realizat de National Electronic Information Industry Symposium din Ji’an City, arata o crestere exploziva a vanzarilor de telefoane autohtone in ultimii ani. Astfel, vanzarea de smartphone-uri chinezesti reprezinta (in ultimul an), aproximativ 38% din vanzarile dispozitivelor de acest gen la nivelul intregii lumi, in conditiile in care in 2010, procentul era aproape de zero. De asemenea, in raport se arata ca cererea pentru smartphone-urile chinezesti a crescut cu aproape 33% in perioada 2010-2014, atat in tara cat si in strainatate.
In ceea ce priveste vanzarea de smartphone-urile autohtone pe piata domestica, acestea au dominat copios segmentul de piata in 2013, acoperind 72% din totalul dispozitivelor vandute, in comparatie cu acelasi an 2010, in care smartphone-urile chinezesti insemnau doar 16% din dispozitivele vandute. Raportul statisticienilor de la Natioanal Electronic, ofera cifre interesante si cu privire la numarul de smartphone-uri produse de chinezi. In aceasta ordine de idei, in anul 2013, nu mai putin de 870 milioane de astfel de “telefoane destepte” au fost fabricate in China in anul 2013, ceea ce inseamna o crestere de la an la an de 74 de procente si se preconizeaza o cifra cel putin egala cu cea de anul trecut.
[ads2]
Chinezii contribuie cu varf si indesat la cresterea economiei interne, fapt demonstrat de numarul impresionant de “patrioti” care prefera un smartphone autohton, in defavoarea celor straine. Asadar, pana in ianuarie anul curent, din cei exact 838 de milioane de chinezi (adica aproape doua treimi din populatia totala a tarii), care foloseau internetul mobil, majoritatea (cifra mai sus amintita de 72%) prefera “productiile casei”, atunci cand vine vorba despre alegerea unui smartphone, pentru accesarea platformelor online.
Facebook
Twitter
RSS