Faptul ca Tesla produce masini de calitate si in acelasi timp estetice, este cunoscut si recunoscut de catre toti specialistii sau posesorii unei astfel de masini. In nordul Europei de exemplu, mai exact in Norvegia, modelele Tesla se bucura de un succes deosebit, fiind cele mai cumparate masini. De altfel, ultimul sondaj facut in randul clientilor, plaseaza Modelul S de la Tesla pe primul loc in ceea ce priveste media parametrilor masinii, performanta la care au participat de asemenea si automobilele non-electice. Totusi, in ciuda tuturor eforturilor Tesla CEO Elon Musk de a-si extinde imperiul in USA, in foarte multe dintre statele americane, compania intampina mari probleme in acest sens. Si asta nu pentru ca ar fi impotriva masinilor electrice, ci mai degraba din cauza modului in care Tesla vrea sa-si vanda madelele in aceste state. Este pana la urma (ca de fiecare data in astfel de cazuri) o problema legata de bani.
[ads2]
Desi imposibilitatea varzarilor in USA a acestor masini atat de apreciate si orientate spre viitor, este greu de inteles, explicatia vine chiar din legile adoptate de foarte multe state cu privire la vanzarea masinilor. Fie ca sunt legi vechi de aproape 100 de ani, fie ca au fost anexate recent sistemului legislativ statal (exemplu este cazul New Jersey, al carui guvernator a odoptat legea in Aprilie anul acesta), VANZARILE DIRECTE CATRE CLIENTUL FIMAL, SUNT STRICT INTERZISE. Ori tocmai asta vrea sa faca Tesla! Dupa modelul Apple, care nu numai ca produce, dar si vinde produsele fabricate in magazine proprii (vestitele Apple Steres), Tesla lupta pe toate fronturile pentru a implementa acelasi sistem comercial. Insa toate aceste legi, coroborate cu forta castigata in timp de Asociatia dealer-ilor de masini din Statele Unite ale Americii, reprezinta o piedica majora in calea atingerii obiectivului celor de la Tesla. Va fi in cele din urma nevoie de un compromis, dar care este greu de crezut ca va fi facut de Guvernele statale sau de dealerii americani.
Facebook
Twitter
RSS