Technologic in anii 80 nu se putea adapta conceptul de realitate virtuala, dar 30 de ani mai tarziu la cat de mult a avansat technologia, a venit momentul dezvoltarii celei mai mari idei. Intrebarea este, ce va face Facebook cu Oculus si headset-ul Rift acuma ca au platit pe el 2 miliarde de dolari.
In anii 80, cand termenul de realitate virtuala a fost gandit, headset-urile au fost uriase si foarte grele care niciodata nu var fi convis sa uitati de existenta lumii reale. Grafica cubica si procesare foarte lenta.
Technologia inca nu a fost pregatita, niciodata nu a reusit sa capteze dorinta oamenilor sau posibilitatea folosirii ei pana cand a aparut Oculus. Technologia a inceput sa avanseze intr-un ritm ridicat si componentele au inceput sa fie create la o dimensiune cat mai mica. Cativa oameni si-au dat seama ca este momentul pentru inca o incercare a realitatii virtuale (VR). In 2011 un student de 19 ani din California, Palmer Luckey, a avut viziunea si talentul de a concepe un dispozitiv care o sa capteze imaginatia a sute de investitori, care au ajuns sa investeasca 2.4 milioane de dolari intr-un project KickStarter pentru ultimele finisaje inainte de lansare. Casca Rift inca nu a fost lansat oficial pentru uz comercial, dar deja a atras creatori de jocuri gata sa dezvolte jocuri pentru VR.
Acuma ca Facebook a devenit noul actionar majoritar a companiei Oculus, foarte multi dezvoltatori de jocuri si chiar gameri sau suparat si razvratit. Chiar Markus Persson, creatorul celui mai popular joc Minecraft, a declarat intr-o postare pe blog ca nu va lucra impreuna cu Facebook. Markus Persson fiind unul dintre cei mai recenti si cu cea mai mare investitie in Oculus, investind sume enorme la inceput in campania Kickstarter. Mark lucra la dezvoltarea unei versiuni a jocului Minecraft pentru varianta de realitate virtuala. Project care acuma a fost oprit in totalitate.
“Motivul lor este prea neclar si schimbator, si nu au fost niciodata o platforma dezvoltata stabil. Nu este nimic in istoria Facebook-ului care sa denote ca eu sa am incredere in ei, si asta ma sperie” a declarat Markus.
Orice alt creator de jocuri are destule optiuni de unde alege. Si compania gigantica Sony a intrat pe piata realitatii virtuale, cu recenta lansare a proiectului Morpheus headset pentru Playstation 4.
Ce parere aveti cand o sa avem posibilitatea sa experimentam prima data cu realitatea virtuala ca si consumatori?
Facebook
Twitter
RSS