Mercedes Benz AMG GT4: atacul direct la Audi RS7 si Porsche Panamera

Coupe-urile sunt din ce in ce mai mult la moda si mai dese pe strazi. Mercedes Benz are in plan un nou astfel de model, cu adevarat spectaculos, denumit AMG GT4. Divizia de performanta AMG, cu sediul in Affalterback, lucreaza la dezvoltarea unui coupe cu patru portiere care sa imbine genele lui AMG GET cu cele ale lui CLS. In 2018, cand actualul CLS va avea un urmas, AMG GT4 va fi gata pentru ultimele setari de finete. Coupe-ul sportiv cu patru portiere va utiliza aceasi platfroma cu LCS, va avea acelasi ampatament, dar, cu toate acestea, sportivul construit de AMG va fi o cu totul alta masina. Technologiile utilizate, echipamentul interior, materialele si finisarile folosite vor fi special concepute pentru GT4. Aceasta va fi un model Exclusivist, sofisticat si va fi indreptat spre segmentul de lux sau chiar superlux. GT4 va fi vazut ca un frate mai mare, cu patru portiere, al actualului coupe AMG GT.

In ciuda similitudinilor cu CLS, GT4 va avea proportii distincte si un design original. Totusi, acesta nu va prelua solutia transaxle de la GT, cu motorul montat in fata si cutia de viteze in spate, ci va adopta o solutie clasica. Pentru a pastra distributia egala pe punti, motorul va fi montat central fata, mult mai impuns in spate fata de CLS si se va lucra intens pentru un centru de greutate cat mai jos.

Daca CLS poate fi asociat cu Clasa E din punct de vedere tehnologic, GT4 va fi cu totul altceva prin schimbarea completa a imaginii. Acesta va fi mai mult un Gran TOurer, mai jos, mai lat, cu proportii mult mai dinamice. Partea frontala va propune caracteristicile pe care le vom vedea la viitoarele modele AMG. Grila va fi o noutate pentru imaginea moelelor AMG si poarta denumirea interna de Panamericana. Partea din spate a lui GT4 va fi mai lunga, iar siuleta nu va fi atat de radical conturata precum la GT. Desi designul se putea realiza si fara un eleron, GT4 va integra o solutie cu un eleron retractavil in functie de viteza de deplasare. Trenul de rulare, sistemul de directie si cel de franare vor avea ca baza de plecare ceea ce Mercede Benz va oferi pentru viitorul E 63 AMG S. In lista de echipamente vor fi oferite o suspensie pneumatica, un diferential autoblocant controlat electronic, suporti dinamici pentru motor, anvelope special dezvoltate si discuri de frana ceramice. La fel ca si la CLS 63, viitorul GT4 va fi disponibil in doua trepte de putere. Actualul motor V8 biturbo de 5,5 litri va fi inlocuit cu V8-ul biturbo de 4,0 litri pe care il vedem sub capota lui AMG GT. Plaurile actuale sunt ca versiunea final sa fie deja pe piata in 2019, iar informatiile ne arata ca GT4 va avea circa 500 CP, in timp ce versiunea S va dezvolta in jur de 600 CP, valori care vor fi stabilite de evolutiile viitoare ale propulsorului. Cea mai puternica versiune va fi capabila sa accelereze de la 0-100 km/h in doar 3,5 secunde, iar preturile se vor situa intre 120.000 si 140.000 de euro.

Audi A7 in 2017

Audi A7 lansarea oficiala in 2017

AUDI A7: GAMA COMPLETA DE HIBRIZI DIN BAVARIA

Pentru cea de-a doua generatie a lui A7, vestile pe care le avem sunt foarte bune. Exista deja cateva persoane care au putut vedea masina inca aflata in perioada dezvoltarii si este foarte interesant ca ele vorbesc despre cel mai frumos Audi vazut vreodata. In momentul de fata, este prevazut ca modelul ce va fi lansat in 2017 sa aiba o gama compusa doar din versiuni hibride, cu propulsie partiala (mild-hibrid) sau totala (full-hibrid). Chiar si pentru versiunea de baza pe benzina va exista un mild-hibrid care va avea o putere de 340 CP. Pentru aceasta, Audi va utiliza motorul 2.0 TFSI de 252 CP, ce va fi ajutat de un motor electric de circa 100 CP. Sistemul quattro va fi standard, iar modelul urmeaza sa fie incadrat in gama Ultra, a celor mai eficiente modele. Acelasi principiu se va aplica si pentru ieselul 3.0 TDI de 286 CP, care va fi ajutat de un motor electric, dar si pentru versiunea S7. Pentru aceasta, propulsorul V8 va fi inlocuit de un motor V6 biturbo de 450 CP. Singura versiune care va ramane cu propulsie conventionala va fi reprezentata de varful de gama RS7, cu V8-ul biturbo de 580 CP/700 Nm sub capota.

Porsche Panamera 2016 numarul 1

Porsche Panamera posibil concurent pentru locul 1

PORSCHE PANAMERA VA AVEA DOUA VERSIUNI DE CAROSERIE

La finalul anului 2016, Porsche va prezenta cea de-a doua generatie a lui Panamera. In momentul actual exista planificate versiunile cu cinci portiere, cu ampatament scurt si lung, dar si o versiune Sports Turismo, un fel de shootin brake (combi cu silueta de coupe), care urmeaza sa fie lansat nu mai devreme de 2018. Porsce lucreaza intens pentru intreg grupul Volkswagen la o noua generatie de propulsoare foarte eficiente cu cilindru unic de 500 cmc. Astfel, motorul V6 va avea 3 litri, cel V8 patru litri, va exista un V10 de cinci litri si un V12 de sase litri. Pentru Panamera vor exista cel putin doua versiuni hibride, cu putere a motorului electric si acumulatori peste valorile oferite de Audi. Este de asteptat ca silueta de coupe sa devina nu doar mai dinamica, ci si mai elegant conturata si mai placuta vizual. Ca particularitati ale designului, Panamera va integra guri de ventilatie de mari dimensiuni in spatele rotilor din fata, eleronul din mai multe segmente, farurile cu patru LED-uri pentru semnatura luminoasa si jante de 21 de inchi, oferite optional. La interioar, Porsche pregateste un sistem multimedia mai intuitiv si o interfata mult mai simplificata.