Amazon si Samsung se lupta impotriva Google

Dupa lansarea primului smartphone a celor de la Amazon in SUA, ceva incepe sa devina foarte clar:  Samsung si Amazon fac orice ca sa scape de sub controlul Google. Ambele companii vor ori sa isi dezvolte propriul lor sistem de operare, ca si in cazul celor de la Samsung, ori sa incerce versiunea de Open Source a celor de la Android care nu este furnizata de serviciile Google AOSP (Android Open Source Project).

Sistemul de operare al celor de la Amazon – pentru Kindle si pentru Fire Phone – se numeste Fire OS. Acest sistem este in mare parte bazat pe Android. Ruleaza aplicatii de Android si versiunea curenta este bazata pe Android 4.0.3, dar nu are legatura cu “Google Experience”, nu are acces la magazinul Google Play si nici la aplicatiile celor de la Google, de exemplu Gmail. Aceasta este o oarecare rebeliune a celor de la Amazon, folosindu-se de munca grea depusa ce cei de la de la Google in Android, insa refuzand sa accepte setarile Google. Poate cea mai interesanta intrebare in legatura cu dispozitivele celor de la Amazon ar fi, daca pentru ei conteaza faptul ca clientii lor nu au acces la aceste optiuni-setari. Cei care folosesc tableta Amazon Kindle au remarcat ca Google Now este prezent. Emailul functioneaza normal prin aplicatia proprie a celor de la Amazon, deci din punctul de vedere al clientilor totul functioneaza la parametrii normali, avand sentimentul ca utilizeaza o tableta cu sistem de operare Android.

Si Samsung are intentia de a se debarasa de controlul celor de la Google. Pe termen lung, se pare ca dezvoltarea sistemlui de operare Tizen are scopul de a fi atat de puternic incat va putea concura cu Google Android. Pe termen si mai indelungat, Samsung impreuna cu ceilalti parteneri Tizen se axeaza pe dezvoltarea acestuia in asa fel incat platforma sa fie cel putin la fel de puternica ca si Android. Deci, care este cauza luptei dintre giganti? Probabil castigurile provenite din aplicatii, muzica si clipuri video. Apple cu iTunes au reusit sa dezvolte o nisa profitabila, ceea ce le permite sa faca profit la fiecare dispozitiv vandut. Secretul acestor magazine online este simplitatea, iar aici Amazon ar putea sa castige detasat in fata Apple si Google, datorita perfectionarii experientei cumpararii online rapide. La ora actuala, modalitatea de cumpararea de pe Amazon este cea mai usoara si accesibila publicului larg.

Tentativa celor de la Samsung de a dezvolta un App Store gigant nu a avut succesul dorit. Dispozitivele cu Android  au aceleasi functii pe care le are Amazon, tocmai de aceea un magazin virtual care poate sa vanda si aplicatii precum Google, dar sa aiba profit din fiecare vanzare, ar fi benefic. In momentul de fata nici un magazin nu este mai usor de folosit decat Google Play, dar cei de la Samsung conditioneaza utilizatorii sa isi creeze un cont nou care nu poate fi conectat cu alte conturi, exista foarte putine aplicatii puse la dispozitie si prin urmare se creeaza un complex al utilizatorului de a nu putea utiliza la capacitate maxima magazinul online al Samsung. Odata cu mutarea Samsung pe platforma Tizen, utilizatorii vor fi nevoiti sa foloseasca magazinul lor pentru aplicatii, lasand loc pentru Google Play.
[ads2]

O veste buna este totusi ca, Tizen este creat pe baza Linux la fel ca si Android. Acest lucru ofera speranta ca in viitor vom putea sa portam aplicatiile de pe Android pe Tizen cu usurinta. Acest lucru ar incuraja dezvoltatorii de aplicatii pe platforma Tizen, si cand va creste, Samsung ar putea sa ii incurajeze sa creeze aplicatii native pentru Tizen. Tizen ar mai putea sa ofere un emulator pentru aplicatii bazate pe Android. Blackberry a facut acest lucru cu sistemul de operare BB10 OS, si avut un succes enorm. Cu smartphone-uri moderne, aceasta virtualizare ar fi posibila datorita procesarii foarte rapide.

In cazul celor de la Google nu trebuie sa ne facem griji. Samsung are un dispozitiv cu Tizen si Amazon a vandut doar 7 milioane de dispozitive Kindle Fire pana acuma. Dar sa ii subestimam acesti doi giganti ar fi o greseala. Sunt foarte multi bani in acesta industrie, si daca Samsung si Amazon ar vrea sa domine in industria dispozitivelor mobile, atunci sunt doua companii care dispun de resurse imense pentru a investi in platformele lor private.