Facebook investeste in Cluj. A oferit 400 milioane $ pentru LiveRail

Facebook, compania americana si cea mai puternica retea de socializare de la ora actuala din intreaga lume, este interesata sa investeasca in Cluj Napoca. Anuntul legat de preluarea companiei de publicitate video online LiveRail a fost facut ieri. LiveRail se ocupa cu tehnologia video si online advertising si a fost fondata in anul 2007 de Mark Trefgarne (CEO) si doi romani: Andrei Dunca si Sergiu Biris. Cunoscutii celor doi romani co-fondatori stiu ca acestia sunt si co-fondatorii site-ului www.trilulilu.ro. Achizitionand aceasta companie, Facebook isi propune sa isi dezvolte partea de publicitate video, care a devenit extrem de importanta pe piata online in ultimul an. Un rol la fel de important il au si anunturile publicitare de pe internet, pe care reteaua de socializare a inceput deja sa le promoveze.

LiveRail are 150 de milioane de utilizatori unici in Statele Unite ale Americii si 2.4 miliarde de anunturi in format video, fiind una dintre companiile de succes din acest domeniu. Aceasta companie este binecunoscuta pentru contributiile esentiale succesului clientilor lor precum Major League Baseball, ABC Family, A&E Networks, Gannett  sau Dailymotion.  Techcrunch.comunul dintre colosii americani in materie de stiri din domeniul tehnologiei/media, a informat ca tranzactia a fost confirmata insa nu a fost dezvaluita suma exacta. Cert este faptul ca Facebook va plati cel putin 400 milioane de dolari pentru preluarea companiei de publicitate video fondata in Cluj Napoca.

Faptul ca exista si romani de succes nu este o noutate, insa site-ul american de stiri evita sa mentioneze faptul ca LiveRail se mentine pe primele locuri ale pietei datorita unor romani. Cu toate acestea, compatriotii nostri de peste tot din lume nu au ezitat sa faca acest lucru cunoscut, impartasind informatia si comentand cu ardoare la articolele de presa publicate peste hotare. Publicatii online de succes precum Bloomberg sau International Business Times din SUA relateaza informatii despre aceasta tranzactie.

[ads2]

 

Intrebarea cea mai vehiculata in acest moment este legata de motivul pentru care Facebook ar cauta sa se extinda din punct de vedere al publicitatii. Cu siguranta ca nu este vorba despre bani, asa cum ar crede majoritatea. Sumele detinute de catre compania americana sunt extraordinare, asadar ramane in picioare o singura varianta si anume: progresul. Aflandu-se in competitie cu Twitter, Youtube, Google Plus, Google Maps si multe alte companii de renume, inovatia si progresul tehnologic sunt pe primul plan, Asadar, ne asteptam la schimbari in fiecare an, facute cu pasi mici si repezi inspre suprematia online.