Samsung face eforturi disperate pentru reducerea cheltuielilor

Dupa succesul urias inregistrat in ultimii ani de compania coreana Samsung Electronics, care a ajuns fara indoiala cel mai mare producator de smartphone-uri al lumii, rezultatele inregistrate in cel de-al doilea trimestru al anului 2014, nu au fost deloc pe placul managerilor societatii Sud-Coreene. Astfel, cu o depreciere a profitului de nu mai putin de 25 de procente, Samsung a ajuns la cel mai scazut nivel din ultimii doi ani, iar sefii companiei sunt hotarati sa ia masuri pentru a readuce profitul cel putin la cifrele anterioare. Una dintre primele masuri care se pare ca va fi luata de inalta conducere a societatii, este reducerea de personal, angajatii tinta pentru disponibilizare, fiind cei cu functii manageriale care din diferite motive nu au reusit sa-si indeplineasca obiectivele financiare. Din acest punct de vedere, majoritarea analistilor care si-au exprimat opinia sunt de parere ca pentru reabilitarea financiara prin reducerea personalului cu functii de conducere, ar trebuie disponibilizati aproximativ 20% dintre acesti angajati.

[ads2]

O alta posibilitate aflata la indemana celor de la Samsung Electronics, care ar putea exclude concedierile masive, este reducerea costurilor de deplasare. De altfel, in ultima vreme conducerea executiva de la Samsung a stabilit intalniri cu nu mai putin de 26 de mari companii aeriene din intreaga lume, in ideea de a obtine ofertele cele mai avantajoase pentru deplasarile pe distante lungi. In acest moment, Samsung Electronics cheltuie aproximativ 38 de milioane de dolari anual pentru aceste deplasari, iar in conditiile obtinerii uror oferte speciale si avantajoase pentru companie, ecomoniile facute ar putea scapa de griji pe toti cei amenintati cu disponibilizarea.

In ciuda succesului inregistrat mai ales in ultimii doi ani, Samsung pare ca nu a reusit sa tina pasul cu noile “trand-uri” din industrie si acum se gaseste in fata unei mari amenintari. Potrivit ultimelor statistici publicate de Institutul Canalys, Samsung a pierdut teren pana si fata celor de la Xiaomi, care pe piata din China spre exemplu, a reusit sa treaca in fata gigantului corean si chiar daca este vorda doar de 2 procente, rezultatul este unul rusinos pentru cei care pana nu de mult dominau fara drept de apel piata chineza. Situatia de la Samsung nu este nicidecum una fara rezolvare si nici macar nu este considerata o criza, dar oricum, problemele de natura financiara aparute aici, pot reprezenta atuuri importante pentru concurenta. Producatori precum HTC, LG sau Motorola/Lenovo si de ce nu Apple, abia asteapta astfel de momente in viata rivalilor de pe piata.