Sfarsitul CFR, reforma in Transportul Feroviar

[ads1]Reforma in transportul feroviar propusa de Guvern pentru urmatorii 16 ani, ar putea insemna sfarsitul CFR.

Potrivit documentului, reteaua de cale ferata ar urma sa fie redusa cu aproape 40%, si o parte din cele 1100 de gari din tara sa fie inchise. Salvarea ar putea veni de la operatorii privati, insa nici acestea nu sunt siguri ca vor continua sa foloseasca linile de cale ferata desfiintate de stat, pentru ca intretinearea lor sar dovedi mult prea costisitoare. In plus operatorii privati ar pierde si subventiile pe care le primesc de la stat.

Pentru ca regionala CFR Craiova nu avea nici un castig de pe linia Caracal – Corabia, a concesionat ruta unui operator privat. O afacere incheiata in urma cu 10 ani care a mers bine, pana acum.

Daca “masterplanul” general de transport va fi aprobat, firma privata ar putea renunta la afacere pentru ca nu va mai primi subventie de la stat. In aceste conditii cheltuielile pentru intretinearea linilor ar fi prea mari.

Calatorii din sudul judetului Olt nici nu vor sa auda de planurile facute de la Bucuresti. Pe raza Regionalei CFR Craiova a fost concesionata si linia Alecsandria – Turnu Magurele – Zimnicea, aceasi soarta o vor avea si rutele Craiova – Pitesti, Piatra Olt – Caracal si Poiana Mare – Golenti.