Yahoo a cumparat compania Flurry contra sumei de 200 milioane de dolari

Potrivit Agentiei France Press (AFP), grupul american Yahoo a anunțat ca a achizitionat compania california Flurry, o societate specializata in analiza datelor mobile si orientata cu precadere in scopuri publicitare. Decizia de a cumpara societatea Flurry, a avut la baza dorinta celor de la Yahoo de a-si extinde si intari divizia mobila, cunoscut fiind faptul ca platforma Flurry este deja folosita de peste 170.000 de dezvoltatori si colecteaza date provenite din cele circa 150 de miliarde de accesari lunare ale aplicatiilor puse la dispozitie. Chiar daca oficialii Yahoo au refuzat sa divulge detalii referitoare la costurile tranzactiei, jurnalistii de la Wall Street Jurnal , relateaza ca potrivit unei surse credibile, care cunoaste clauzele contractului de achizitie, afacerea a fost facuta contra sumei de 200 milioane de dolari.

[ads2]

Flurry este o companie cu sediul in San Francisco, care in 2008 a inceput sa lucreze cu diversi dezvoltatori de aplicatii mobile, creand instrumente ce analizeaza utilizarea si implicit rentabilitatea acestor aplicatii. Utilitatea instrumentelor Flurry a fost demonstrata atat in cazul dezvoltatorilor, care primeau prin intermediul lor informatii pretioase cu ajutorul carora reuseau sa-si optimizeze aplicatiile, cat si in cazul agentilor de publicitate, care pot sa determine cu mai multa usurinta segmentele de piata unde reclamele lor sunt cel mai rentabile, putand astfel lua masurile necesare cu privire la eficientizarea pietelor tinta. Toate aceste rezultate, au atras atentia uriasului grup Yahoo, a carui principala prioritate este in acesta perioada, consolidarea si cresterea diviziei sale mobile. In acest sens,Yahoo a prezentat recent un raport conform caruia compania a inregistrat o crestere semnificativa in ceea ce priveste accesul pe site-urile sale prin intermediul dispozitivelor tehnologice de ultima ora (smartphone-uri sau tablete). Procentual, cresterea revendicata de Yahoo este de 36 de procente, numarand nu mai putin de 450 milioane de utilizatori activi, si asta numai in cel de-al doilea trimestru al acestui an.